Betrokken partijen

Het Duurzaamheidsfonds VvE's Den Haag is een initiatief van de gemeente Den Haag en wordt mede mogelijk gemaakt door geld vanuit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). SVn is fondsmanager van het Haagse Duurzaamheidsfonds.

Gemeente Den Haag

De gemeente Den Haag is de hoofdstad van Nederland als het gaat om het aantal VvE’s. Van de ongeveer 21.500 VvE’s is 8% groot en 92% klein. Hun leden bezitten respectievelijk 65.000 en 60.000 woningen. Met het VvE fonds Den Haag wil de gemeente woningeigenaren helpen hun appartement te verduurzamen én achterstallig onderhoud tegen te gaan.

VvE-Balie Den Haag

Eigenaren van een appartement in Den Haag kunnen met vragen over hun Vereniging van Eigenaars terecht bij de VvE-balie van de gemeente. De balie geeft advies over hoe je een VvE kunt opstarten of verbeteren. De hulp en het advies van de VvE-balie zijn gratis.

Bij de VvE-balie kun je onder andere terecht voor:

• Advies om je VvE actief te maken en te houden
  • Advies over het gezamenlijk onderhoud van het gebouw
  • Advies over (achterstallig) onderhoud en duurzaamheidsmaatregelen
  • Advies over hoe hoog de VvE-bijdrage moet zijn
  • Informatiebijeenkomsten voor zelfbestuurders en voorzitters van VvE's

SVn

Als maatschappelijk partner is Stichting Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn) trotse fondsmanager van de succesvolle JESSICA-fondsen. Samen met overheden biedt SVn diverse financieringsmogelijkheden om verduurzaming mogelijk en aantrekkelijk te maken.

Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling

Het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie zet zich in voor de ontwikkeling en structurele aanpassing van achtergebleven regio’s in Europa. In Nederland investeert het EFRO in de overgang naar een koolstofarme energie door het verbeteren van de energie-efficiëntie en de uitrol van innovatie op dit gebied.

Kansen voor West

Kansen voor West ll is het samenwerkingsverband van de vier randstadprovincies (Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland) en de vier grote steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Kansen voor West II richt zich op de financiering van projecten die aansluiten bij het Nationaal Energieakkoord en wil, mede met het VvE fonds Den Haag, het energieverbruik in de bebouwde omgeving verkleinen.

JESSICA

JESSICA (Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas) is een initiatief van een aantal Europese steden om duurzame investeringen bereikbaar te maken voor hun inwoners.

Dat hoeft niet altijd met subsidies, maar kan ook door gebruik te maken van een passende financiering. Op die manier gaat Europa slimmer om met ons belastinggeld. Onder het JESSICA programma wisselen Europese steden en regio’s ervaringen uit op het gebied van duurzame ontwikkeling van hun steden. Naast het VvE fonds Den Haag, maken in Den Haag en Rotterdam de volgende fondsen deel uit van het Europese JESSICA-initiatief: Energiefonds Den Haag (ED), het Fonds Ruimte en Economie Den Haag (FRED) en het Stadshavens Ontwikkelingsfonds voor Innovatie en Economie (SOFIE).

Heb je een vraag?

De VvE-balie helpt je graag

Ma: 13.00 - 17.00 uur

Di t/m do: 9:00 - 17.00 uur

Vrij: 9:00 - 13.00 uur

Laat je gegevens achter

Een adviseur van de VvE-balie neemt contact met op.