VvE Goudsbloemlaan

• Aantal appartementen: 3
  • Bouwjaar: 1922
  • Beheer: VvE in eigen beheer (een van de eigenaren is bestuurder)
  • Maatregelen: Renovatie achtergevel en balkons, nieuwe ramen en deuren en restauratie van bestaande ramen

Dsc09047

Met behulp van een VvE-lening vanuit het Duurzaamheidsfonds kan de VvE het achterstallig onderhoud aanpakken en tegelijkertijd een verduurzamingsslag maken. Een jaar of drie geleden is de VvE opgericht en is het beheer ondergebracht bij een externe beheerder. Na enige tijd heeft de VvE besloten dat ze het beheer prima zelf konden uitvoeren, juist omdat het zo’n kleine vereniging is. Hiermee konden ze direct kosten besparen. Om een goed beeld te krijgen van de onderhoudssituatie heeft de VvE een MDOP op laten stellen met subsidie van de gemeente Den Haag. Dit plan heeft  geholpen om prioriteiten te stellen en offertes op te vragen voor de werkzaamheden. Met behulp van een VvE-lening vanuit het Duurzaamheidsfonds worden de volgende zaken aanpakken:

• Renovatie achtergevel en balkons, o.a. vervangen huidige ballustrade door een gepoedercoat hekwerk.
  • Nieuwe ramen en deuren, in combinatie met HR ++ isolerende beglazing voor de appartementen op de 1e en 2e etage.
  • Restauratie van bestaande ramen ter hoogte van de 1e etage, in combinatie met HR ++ isolerende beglazing.

De werkzaamheden worden naar verachting in het voorjaar van 2021 uitgevoerd.