VvE Rosseelsstraat

• Aantal appartementen: 9
  • Bouwjaar pand: 1931
  • Beheer: uitbesteed
  • Maatregelen: gevelonderhoud, dakrenovatie en -isolatie, schoorsteen- en balkonrenovatie

Dak Herstel

Op basis van het meerjaren duurzaam onderhoudsplan (MDOP) vroeg de beheerder van VvE Rosseelsstraat meerdere offertes op voor de hoognodige onderhoudswerkzaamheden. De VvE legde het werk uiteindelijk neer bij één partij. Met een financiering van het VvE fonds kon de VvE tegen een gunstige rente al het achterstallig onderhoud in één keer laten uitvoeren. Met het oog op de toekomst werd naast de renovatie van het dak ook meteen isolatiemateriaal aangebracht. Het pand kan zo weer even vooruit en met een gezonde, maandelijkse ledenbijdrage toewerken naar onderhoud in de komende jaren.

Tips van VvE Rosseelsstraat

• Laat je begeleiden door de VvE-balie van de gemeente Den Haag. Zij kunnen zowel VvE’s zelf als beheerders goed adviseren en bijstaan bij vraagstukken.
  • Zorg voor een goede voorbereiding van de Algemene Ledenvergadering en betrek zo veel mogelijk (bij voorkeur alle) eigenaren in het proces tot uiteindelijke besluitvorming.